Niš, 12. jun 2019. – Uprkos tome što je Aerodrom Niš naglo prestao sa objavljivanjem finansijskih izveštaja od trenutka preuzimanja od strane Republike, Nacionalna koalicija za decentralizaciju (NKD) je došla do dokumenata o finansijskom poslovanju koji ukazuju na loše finansijsko stanje u 2018. godini.
Aerodrom Niš je u 2018. godini poslovao sa gubitkom od preko 13 miliona dinara, što je prvi put da Aerodrom ostvaruje gubitak još od 2014. godine. Niskotarifne kompanije lete iz Niša od 2015. godine i bile su pokretač razvoja aerodroma koji je ostvarivao svake godine dobit sve do poklanjanja Republici.
Posebno brine što Aerodrom ostvaruje jedva 81% planiranih prihoda u 2018. godini, dok je taj procenat u 2017. iznosio i preko 90% ostvarenja. Isti dokumenti svedoče da je neraspoređeni dobitak iz prethodnih godina bio preko 135 miliona dinara i da je taj novac ušao u potrošnju u 2018. Dakle, ne samo što je nastao gubitak, već je potrošen i novac koji je iz dobitka prethodnih godina prenet u 2018. godinu.
Problem centralizacije aerodroma se, osim finansijskog gubitka i smanjenja broja putnika, ogleda i u poslovnim praksama koje su negativne za kvalitet rada ,,Konstantina Velikog”. Naime, neto zarada zaposlenih na Aerodromu je pala u 2018. g, a zarade zaposlenih se isplaćuju u iznosu koji je 13% manji od planiranog. Upravo taj plan ukazuje da je „novi vlasnik“ aerodroma planirao da prosečne zarade budu u proseku 10.000 dinara niže u odnosu na plan rada dok je Grad bio vlasnik. To je direktno u suprotnosti sa obećanjem da će plate radnika biti veće kada ih preuzme Republika.
Suprotno tome, dok plate zaposlenih na aerodromu padaju, naknade za članove Nadzornog odbora, koji su takođe promenjeni političkom odlukom nakon preuzimanja, povećane su sa 1,9 miliona dinara godišnje na čak 3,9 miliona dinara godišnje, iako Nadzorni odbor ima isti broj članova kao ranije. Za razliku od plata zaposlenih koje su isplaćene u iznosu od 87% od planiranog, članovi Nadzornog odbora su dobili 100% iznosa planiranih naknada. Uvidom u dokumentaciju, NKD je utvrdio da sastancima Nadzornog odbora ne prisustvuju svi članovi.
U finansijskim izveštajima nemoguće je uočiti „investicije“ Republike o kojima političari redovno govore. NKD objavljuje sve podatke (dokument možete preuzeti: NO PP PROGRAM O IZMENAMA I DOPUNAMA (1)) do kojih je došao u nadi da će neko, osim u izjavama beogradskih i niških političara, taj novac moći da pronađe i u zvaničnim dokumentima o poslovanju aerodroma ,,Konstantin veliki’’.
U prvih pet meseci ove godine, niški aerodrom je imao 6,37% manje putnika nego u istom periodu prošle. Broj putnika je takođe u opadanju za 5,2% po letu u istom periodu. Pad u kargo saobraćaju je obeležen prelaskom kargo saobraćaja iz Niša za Beograd, što se takođe može videti u dokumentima i zapisnicima koje poseduje NKD.