MINISTARSTVO NEMA NADLEŽNOSTI DA UTVRĐUJE STANJE BEZBEDNOSTI NA AERODROMU

IMG_4937

Povodom video izjave ministarke Mihajlović, inicijativa “Ne damo niški aerodrom” šalje molbu ministarki da se u nastavku javnog dijaloga o budućnosti niškog aerodroma suzdržava od izjava o bezbednosti i poslovanju niškog aerodroma. Naša inicijativa od početka poziva na otvoren, kompetentan i konstruktivan dijalog, vodeći računa da se interes građana i građanki juga Srbije ne izgubi u partijskim interesima i problematičnoj dominaciji centralnih vlasti u odnosu na lokalne samouprave.

Nadležna institucija koja je po zakonu zadužena za bezbednost letenja je nezavisna institucija pod nazivom Direktorat civilnog vazduhoplovstva. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, niti ima nadležnosti, niti kompetencije da utvrđuje stanje bezbednosti na aerodromu. Davanje izjave o bezbednosti od strane ministarke, verujemo neoprezno a ne maliciozno, predstavlja narušavanje institucionalnih mehanizama kojim se zaista obezbeđuje zaštita bezbednosti putnika. Izjava ministarke ne samo što stvara paniku, već može uticati i na poslovni položaj aerodroma.

Kad je reč o poslovanju JP Aerodrom Niš, na osnovu podataka do kojih je došla naša Inicijativa, očigledno da je zahtev za produženje ugovora za 35 radnika od strane niškog aerodroma poslat na vreme (30. 3. 2018), a da odgovor Vlade Republike Srbije prilično kasni. Uredba Vlade po kojoj se daje saglasnost za zapošljavanje jasno postavlja rok do 25. u mesecu. Po istoj uredbi, zaključak komisije se objavljuje na Internet stranici Vlade. Samo u slučaju hitnosti Komisija koja odlučuje o davanju saglasnosti može da zaseda i nakon 25. aprila (Član 7 Uredbe). Na osnovu čega, postavljaju se važna pitanja:

  1. Zašto Komisija nije donela zaključak o davanju saglasnosti u predviđenom roku (do 25. aprila), već 27. aprila?
  2. Zašto zaključak nije objavljen na Internet portalu Vlade i zašto nije dostavljen aerodromu u Nišu? Aerodrom je 4. maja objavio saopštenje za javnost u kojem je naznačeno da još uvek nije dobio saglasnost.
  3. Na koji način je ministarka došla do zaključka da je kašnjenje davanja saglasnosti od strane Vlade dokaz nesposobnosti Grada Niša i rukovodstva aerodroma?

Podaci o poslovnom uspehu niškog aerodroma takođe ukazuju da insinuacije o nesposobnosti rukovodstva nisu tačne. Rast broja putnika (od 1.335 do preko 330.000) i robe (od 338 do 2.500 tona) u samo dve i po godine eksperti u ovoj oblasti ocenjuju kao izuzetan uspeh koji se retko sreće u Evropi.

Na žalost, izjava ministarke Mihajlović nije bazirana na argumentima niti ingerencijama Ministarstva na čijem je čelu. Takođe, ovakve izjave mogu nepovoljno da utiču na poslovanje aerodroma jer je sigurno da avio prevoznici i putnici prate medije i izjave visokih zvaničnika Srbije.

Ovo  je #Niš - grad pristojnih ljudi, imajte poštovanja!

Inicijativa Ne damo niški aerodrom

Posted in Vesti and tagged , , , , .