U poslednjih pet godina je, za izbore na centralnom nivou, odnosno predsedničke i parlamentarne izbore, iz državnog budžeta izdvojeno je devet milijardi dinara, od kojih je više od 60 odsto sredstava utrošeno na vanredne izbore.
*ISPRAVKA na strani 7 izveštaja u poslednjoj verziji načinjena je izmena. Umesto „Zbog vanrednih parlamentarnih izbora 2012. i 2014. “ stoji „zbog vanrednih parlamentarnih izbora 2014 i 2016“
Analiza NKD-a pokazuje da je za iznos budžetskih sredstava opredeljenih za vanredne parlamentarne izbore 2014. i 2016. godine, Skupština Srbije je mogla da radi skoro 22 meseca kao i da je ukupna pauza u donošenju zakona, tokom trajanja ta dva vanredna izborna ciklusa, iznosila ukupno 11 meseci.
- Više od 60 odsto sredstava (5.4 milijardi) opredeljeno za vanredne izbore
- Zakonodavna aktivnost, u izbornim godinama, bila je i do 30 odsto manja
- U izbornim godinama se čak 70 odsto zakona donosilo po hitnom postupku (u neizbornim taj procenat iznosio je 45 odsto)
- Kampanja za ovogodišnje predsedničke izbore bila je za četvrtinu skuplja nego kampanja za predsedničke izbore održane 6. maja 2012. godine
- Pobednički kandidat Aleksandar Vučić imao je više sredstava nego svih deset protivkandidata zajedno.
- Više od 80 odsto sredstava u kampanji aktuelnog predsednika utrošeno je na oglašavanje
- Nijedan nadležni državni organ u Srbiji ne poseduje sveobuhvatne podatke o svim izbornim troškovima
Najnovije socioekonomsko istraživanje Nacionalne koalicije za decentralizaciju možete naći u nastavku.
* U ovoj analizi korišćeni su zvanični podaci Ministarstva Finansija, Ministarstva Državne uprave i lokalne samouprave, Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije, Upravnog suda, Agencije za borbu protiv korupcije, Uprave za izvršenje krivičnih sankcija i Republičkog zavoda za statistiku prikupljeni na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja
** Podaci iz ovog izveštaja mogu se slobodno koristiti uz navođenje izvora, Nacionalne koalicije za decentralizaciju