Umesto predviđenih dvanaest, sa niškog aerodroma Konstantin Veliki može se trenutno leteti samo na dve destinacije avionima Er Srbije. Nacionalna koalicija za decentralizaciju pita nadležne iz Vlade i ovu avio-kompaniju gde su im linije za koje građani Srbije plaćaju subvencije.
Prošlo je dve godine od kada su Er Srbiji poklonjene subvencije za letove sa niškog aerodroma poklonjenog državi.
Upozoravali smo i tada na mnoge problematične aspekte tog posla – koncept subvencionisanja, izbor destinacija preblizu postojećih linija što je izazvalo sumnju da je reč o gušenju lou-kost konkurencije prijemčive građanima.
To što trenutno možete leteti na samo dve destinacije iz Niša avionima Er Srbije (Tivat i Han) implicira nepotrebnost i neuspešnost tog koncepta. Bili smo u pravu da model subvencionisanja nije dobar, ali nema koristi od “biti u pravu” kad građani trpe štetu – plaćaju subvencije, a nemaju obećane linije.
Kako su lou-kosteri uglavnom normalizovali avio-saobraćaj prekinut pandemijom, javno postavljamo pitanja nadležnima:
- Zašto nema subvencionisanih letova Er Srbije iz Niša?
- Zašto Er Srbija ne ispunjava ugovor o subvencionisanim letovima?
- Koliko građane košta neletenje Er Srbije iz Niša?
- Da li je ovo priznanje da je koncept subvencija bio loš i nepotreban?
Operacija centralizovanja i poklanjanja niškog aerodroma izvedena je ne samo bez političke, već i bez ekonomske logike i osećaja, pa zato pozivamo sve donosioce odluka da ne zaborave šta su dužni Nišlijama – razvoj aerodroma i jeftine letove.
Uskoro ističu prvi ugovori sa loukosterima potpisani kad je aerodrom bio u vlasništvu Grada Niša. Pozivamo aktuelne beogradske vlasnike niškog aerodroma da učine sve da ti ugovori budu obnovljeni.
Foto: Air Serbia