U roku od samo osam dana, niški aerodrom je ostao bez tri linije pod direktnim ili indirektnim uticajem republičkih vlasti.
“Preuzimanjem aerodroma Ministarstvo građevine i saobraćaja je od početka imalo za cilj proterivanje low cost kompanija.’’
Verujemo da je država zadovoljna ovakvim ishodom, pogubnim po građane i već dovoljno devastiranu ekonomiju juga Srbije.
Gašenje linije na relaciji Niš-Budimpešta kompanije Air Serbia, sa zvaničnim objašnjenjem koje je upadljivo nelogično, očekivan je potez usled slabe zainteresovanosti putnika. Međutim, daleko više zabrinjava uredba Vlade Srbije kojom je praktično zabranjena linija Ryan Air-a na relaciji Niš-Frankfurt.
Iz irske low cost kompanije je, u međuvremenu, stigla i zvanična reakcija da je Ryan Air žrtva monopola kompanije Air Serbia.
Usledilo je i nelogično povlačenje popularne linije Swiss Air-a na relaciji Niš-Cirih, kada imamo u vidu da u ovom švajcarskom gradu živi veliki broj ljudi sa naših prostora. Kao što smo već pretpostavili, linije za Frankfurt i Cirih su, po svemu sudeći, žrtve subvencionisanih linija Air Serbia-e do Hana, odnosno Fridrihshfaena.
“Zašto Vlada Srbije interese srpsko-arapske avio kompanije stavlja ispred dobrobiti građana i oživljavanja južne Srbije, jednog od najsiromašnijih regiona u Evropi?’’
Stavljanje privatnih partikularnih interesa iznad javnog nedvosmisleni je pokazatelj stanja zarobljene države na koji ukazuje i strategija proširenja Evropske unije na Balkan.
Podsećamo javnost da smo reagovali povodom davanja subvencija kompaniji Air Serbia za 12 linija iz Niša i upozorili da jemoguća posledica gašenje postojećih linija.
U prethodnoj verziji teksta, potkrala se greška u kucanju, gde je Ministarstvo građevine i saobraćaja napisano greškom tako što je umesto slova „g“ upisano slovo „k“. Izvinjavamo se javnosti, a zbog slučajnog značenja reči koje se dobija zamenom ovih slova.
Izvinjavamo se i svim poštenim ljudima iz sistema Ministarstva koji se protive štetnim politikama Ministarstva, posebno u segmentima: otimanja niškog aerodroma, izdavanja dozvola za MHE, izgradnje najskupljih auto-puteva u Evropi, učešća u infrastrukturnim projektima suprotno želji građana, kao i učešća u otimanju zelenih površina od građana.